Hjemme

Girsystemet fikk jeg fikset onsdag morgen, så da var det bare å begynne med pyntingen – opp med hele flaggrekken og dessuten opp under salingen med alle gjesteflaggene vi hadde brukt underveis.

Knut og Astrid forsterker mannskapet på dette siste strekket opp langs Kråkerøy. Det gleder selvfølgelig en farfar at barnebarna viser interesse for å styre båten!

Veldig hyggelig med velkomstflagging både fra Vaterland og Isegran, og ikke minst alle som hadde møtt opp på bryggen (jeg glemte til og med å ta bilde!).

4500 nautiske mil (8300 km), 96 sluser (32 av dem i Russland) og 4 måneder underveis tok det å få bekreftet at det er vann hele veien rundt Norge uten å seile Nordøstpassasjen.

This slideshow requires JavaScript.

6 thoughts on “Hjemme

  1. Gratulerer med hjemkomsten. Skulle så gjerne vært der for å ta imot på brygga, men det ble dessverre et litt for stort prosjekt med Aksel med og buss for tog, deretter tog osv… Så, dere gjennomførte med flagget til topps! Det er stort! Jeg føler meg priviligert som fikk ta del i eventyret så langt som jeg fikk, og har satt stor pris på å få bli kjent med dere underveis også. Nok en gang gratulerer, og gleder meg til å se dere igjen.🙂

    Tore

      • Det gleder jeg meg til!

        Jeg husker så godt kakofonien av musikk fra de mange nattklubbene når vi ankom Khrestovskii øya i St. Petersburg, og at vi uansett sprettet sjampanjen og satte på Vivaldi som «motild».

        Vel, til vi sees igjen… Her er en flott, om enn veldig utradisjonell, fremføring av Vivaldi. Om det mildest talt ikke er slik den vanligvis fremføres så er det i det minste ingen tvil om at jenta har et gedigent talent.🙂

  2. Gratulerer med vel gjennomført tur Hans Jørgen – og Per Henning!! Dere to har stått hele runden, med oss andre som heldige deltagere på noen etapper.
    Skulle så gjerne vært på brygga og tatt dere i mot, men er nå turist i Bergen.
    Nesten utrolig at det ikke har vært mer dramatikk enn dere fikk på siste etappe… Godt det også lot seg fikse. Men så er du også en super skipper, og god planlegger!
    Det er helt klart at du er et godt eksempel på at man får til det man VIL få til!!! Til inspirasjon…

Legg igjen en kommentar

